2024-10-17

Majoros György üzemeltette a Pécs-Kozármisleny-Pécs közötti helyközi járatokat.

Februártól — az országban elsőként — Pécs és Kozármislény között már nemcsak a Volán indít menetrend szerinti helyközi buszjáratot.

A kozármislényiek régóta elégedetlenek a Pannon Volán buszaival. Azt kifogásolják, hogy amegye távolabbi pontjairól Pécs felé haladó járatok mindig zsúfoltan érnek Kozármislénybe, ezért az itteniek gyakorta nem férnek fel a járművekre.

A Pannon Volánnál azt állítják, nem is tudtak a mislényiek panaszáról. Az ősszel hivatalba lépő polgármester, Ferenc Miklós már választási programjában is azt ígérte, mindent megtesz a község közlekedési gondjainak megoldására. (A falunak háromezer lakosa van, s az itt élők döntő többsége Pécsett dolgozik vagy tanul.) A polgármester így összegzi a választás óta történteket.

— Egy körlevéllel összegyűjtöttük a falubeliek utazási igényeit. Ezek után kapcsolatba léptünk egy pécsi magánvállalkozóval, Majoros Györgygyel. A csoportos személyszállító kisiparos. Elvállalta, hogy a mindenkori Volán árnál 10-20 százalékkal olcsóbbanszállítja az embereket Pécs és Kozármisleny között.

Különösen jó nekünk, hogy Pécsett többféle útvonalon éri el, és jobban megközelíti a belvárost, mint a Volán buszai.

Majoros György úgy fogalmaz, hogy a helyközi járatokkal beteljesedett régi álma. Az ötvenéves férfi — aki egykor a Volánnál dolgozott — használt buszokatvásárolt, felújította, komfortosította e járműveket. Iskolai osztályokat vitt kirándulni, és külföldi turistautakat vállalt. Általában 25-50 százalékkal olcsóbban dolgozott, mint a nagy cégek. Végül már öt busszal teljesítette a megrendeléseket. Két fia is nála sofőrködött, emellett még két gépkocsivezetőt alkalmazott. A buszokat eleinte ő és gyermekei javították, a múlt év júliusa óta már főállású szerelőt alkalmaz.

A vállalkozó, megismerve a kozármislenyi igényeket, nem sokáig habozott; döntését ekképp magyarázza:

— A turistautakból is rendesen megéltünk, de ez kényelmesebb, nyugodtabb munkának tűnik. Mivel a helyközi utaztatásban magánszemély nem vehet részt, kénytelenek voltunk alapítani egy betéti társaságot; tizenkét sofőrrel dolgozunk. Jelenleg nyolc buszunk van, most építünk egy kétállásos szerelőműhelyt. Pécs és Kozármisleny között háromnégy buszközlekedik majd. Reggel hattól kilencig húszpercenként indítunk járatot.

Van, aki azt állítja, azért olcsóbb a Majoros Bt. busza, mert az önök járművei — valószínűleg — háztartási tüzelőolajjal közlekednek. De haegyszer elfogy … — Nem fogy el, ugyanis nincs. Sosem jártunk tüzelőolajjal. Tartályaink, hordóink egyáltalán nincsenek. A mi olcsóságunk abból ered, hogy csak annyi embert foglalkoztatunk, amennyire szükségünk van.

Majoros György azt nem árulja el, mekkora haszonra számít, és abba sem avat be, mennyi utast kell szállítania az ő buszainakahhoz, hogy egy-egy járat nyereséges legyen. Maradjon az ő titka. Főleg, ha a kozármislenyiek is elégedettek lesznek végre.

A történetet folytatjuk….

Forrás: Népszabadság, 1991. január (49. évfolyam, 1-26. szám)1991-01-23 / 19. szám

Szerző

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük